Klønete og teit

 


Jeg føler meg så utenfor
klønete og teit

og er jeg ikke egentlig
ganske stygg og feit

alt jeg sier høres rart ut
alt jeg gjør blir bare dumt

har jeg en hjerne inni hodet
eller er det tomt

jeg er slem som en diktator
når jeg tenker helt alene

"alle andre er så smarte
alle andre er så pene"

jeg ser min skarpe skygge
og tenker "du er ikke god

du har ett liv å leve
du har ett sted å bo"

plutselig så blir jeg lei
av følelser og tanker

jeg finner opp en magisk dør
og hører: noen banker

"kom inn om du er spøkelse,
monster, eller heks

det spiller ingen rolle
jeg har både ost og kjeks"

en uling gjennom lufta
og etterpå: et skrik

hva er det som kommer inn
et skrømt, et troll, et lik?

forsiktig som en spire
kommer ruslende... en hest

men den er bitteliten
og ville passet i en lest

den lyser som en regnbue
og vrinsker som en fugl

den har et horn i fjeset
og glitter på sin mul

så begynner den å synge
og sangen den går sånn:

"det er én ting du bør huske
når hjertet er på bånn

hvis du har en blåklokke
så vær fornøyd med den

du trenger ingen rose
bare vær din egen venn"





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar