Dikt inspirert av en favoritt-and



EN SKRUE LØS



Jeg er en gammel gnier
gretten er jeg óg

jeg kjører ikke bil – for dyrt
tar bare trikk og tog

alle andre er så sløsete
de må jo være gale

bare se på hva de kjøper
og hva de vil betale

for sukkertøy og sokker
i alle slags pasteller

men enda verre er det
at det finnes de som selger

alle disse duppeditter
som ingen kan behøve

(de kaller det for selge
men det burde hete røve)

førti kroner for en kopp
og femti for et fat

og en maskin å vaske med
da er du ganske lat

jeg bruker kun en papptallerken
om og om igjen

og finner jeg en tiøring
så sparer jeg på den

alle monner drar
sa en gang et geni

jeg sier selv at
penger – de bør man bade i

hvorfor dra på ferie
til fjerne, varme land

når du kan ha et badekar
med penger – ikke vann



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar