Akvarell

 


Det har oppstått
et kommunikasjons-
problem mellom
min komputer og
min skanner.



Her er et bilde:

det er som om
noe beveger seg 

bare på 
liksom 
fordi

linjene er stille 

det er
noe blått
i hjørnet

som er avrundet

mesteparten av arket er
hvitt (kanskje det er snø)

og den figuren jeg 
pleier å tegne som

forestiller meg selv med 
en slags kjeledress som 
er blå men iblant hvit

det er en 
veldig enkel
tegning 

uten så mye 
som ligner på 
noe særlig 

men det kan hende at
det er en elefant eller
en manet der et sted og

 jeg leter 
etter havet

og så har jeg blomsten
på hodet og elefanten
eller maneten har også
blomster på hodet og det 
ser kanskje litt rart ut 

men jeg 
synes det
er fint 

selv om metaforene 
kanskje er så hemmelige

eller tydelige 
og åpenbare at 

de ligner på appelsin



Kan du se det?